Wiadomości

Furia “Wyborczej” najlepszą reklamą? Wielki sukces wystawy “antysemity i homofoba”

Podoba Ci się to co robimy? Wesprzyj projekt Magna Polonia!

W dniach od 20 czerwca – 14 sierpnia 2022 roku w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski można było oglądać Instalację Wojciecha Korkucia “Pierwszy transport”. Była to kontynuacja artystycznego projektu, który twórca rozpoczął w 2020 roku, zainspirowany rozmową z Barbarą Wojnarowską-Gautier, byłą więźniarką obozu koncentracyjnego Auschwitz, ofiarą eksperymentów Josefa Mengele, a dziś kustoszem honorowym tego projektu. Odpowiadając na jej apel, zdecydował się wziąć udział w projekcie przywracania pamięci o pierwszym transporcie Polaków do największej fabryki śmierci w historii świata.

Na wystawie można było zobaczyć obozowe zdjęcia polskich Więźniów Pierwszego Transportu do Auschwitz we współczesnych ubraniach, co wywoływało bolesne wręcz emocje poprzez przybliżenie postaci współczesnemu odbiorcy. Taka forma przypomnienia o tym, że pierwszymi Więźniami Auschwitz byli Polacy wywołała furię Gazety Wyborczej.

“Kuriozalna wystawa w CSW Zamek Ujazdowski. Wojciech Korkuć, ulubiony artysta prawicy, znany z homofobicznych plakatów i pracy dla Marszu Niepodległości, zapisuje więźniów Auschwitz do dzisiejszej skrajnej prawic” – grzmiał na łamach Wyborczej Witold Mrozek.

Niektórzy podejrzewają, że furia antypolskich szowinistów spod znaku GW odniosła skutek odwrotny od zamierzonego, przyczyniając się do popularyzacji wystawy. Wystawa bowiem cieszyła się sporym zainteresowaniem, wywołując żywe reakcje w sieci.

Podoba Ci się to co robimy? Wesprzyj projekt Magna Polonia!